tisdag 10 januari 2012

Nu har jag skrivit på!

Nu har jag varit arbetslös i nästan 7 månader. Det är inte helt lätt att hitta ett jobb som man vill ha och dessutom en arbetsgivare som vill anställa en som är över 40, för att inte tala om över 60!

Jag har bara sökt jobb som jag faktiskt kan tänka mig att ha, med ett undantag. Arbetsförmedlingen krävde att jag sökte ett jobb i Småland! Om jag inte sökte det, kunde jag bli av med A-kassan. När man har "sina" ungar i Stockholmsområdet, sin gubbe, sin gamla mor och sitt hus här, så är det knappast särskilt vettigt att ta anställning i Småland... Som tur var ville de inte ha mig ;-)!

Nu försöker jag göra klart saker jag har börjat på och att göra sådant som kräver koncentration en längre tid - som att flytta servern och att välja äppelträd - vilket är svårt att göra på kvällar efter jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar