måndag 31 januari 2011

Helgens prestationer

I helgen som gick hade jag något mer energi än på länge. Lyckades packa ihop alla julprylar, så gubben kunde bära upp det tyngsta på vinden. Vi sorterade faktiskt bort lite pynt som vi aldrig använder, men det var ju bara en bråkdel av hela samlingen!

Planterade också om en svärmorstunga som hade expanderat så den inte ens gick att få ut den ur krukan - fick slå sönder krukan för att få ut den. Halverade plantan med min söta lilla yxa och nu finns det en stor halv svärmorstunga att ge bort. Den finns några dagar till, sedan åker den ut på komposten.

Aktiviteten att få digitalboxens blockerade hårddisk att fungera igen slutade med att jag fick formatera om disken. Förlorade ca 20 avsnitt av Midsomer Murders och det var en sorg. Får väl försöka samla in dem igen. Under sommaren brukar det ju sändas en hel del gamla avsnitt. Jag uppdaterade också mjukvaran, vilket jag tydligen skulle ha gjort förra gången den låste sig. Fast det tror jag inte att de sade något om.

Andra mukvaruproblem som jag har tampats med i helgen är att försöka avinstallera AdAware, ett program som skall rensa bort mer eller mindre otrevliga cookies etc. Har ännu inte lyckats. Programmet tar nu ca 50% av processorkapaciteten och det är inte som det skall vara. Något är fel. Kampen fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar