torsdag 7 april 2011

Hinna ikapp med livet?

Visst är det så för de flesta av oss att man vill mer än vad som egentligen är möjligt med den tid som man har tillgänglig. Med över 500 timmars övertid på ett år blir den tillgängliga tiden ganska begränsad!

Idag städade jag, i 4 timmar!, ett badrum och ett hallgolv. Jag försöker hinna ikapp med att hjälpa min gamla moder med en ordentlig städning. Inte för att det uppskattas, men för att det behövs. Hon tar det nog som kritik, tror jag, för hon tror att hon fortfarande kan städa. När man är drygt 87 och bara ser med det ena ögat, som dessutom börjat få starr, så kan man inte städa så bra längre... Hon behöver få regelbunden hjälp med städningen, men det vill inte jag ställa upp på. Vill inte nu, fast jag är ledig, eftersom jag vill hinna ikapp med mitt eget liv också. Kan inte sedan, när jag har börjat jobba igen, eftersom tiden inte räcker till det och inte heller orken. Jag är inte längre 30!

Jag vill åka till landet och jobba ikapp där! Och snart ropar trädgården att det är vår. Den har redan börjat viska: Vintergäck och krokus blommar, snödropparna står i knopp och tulpanerna är på väg upp. Men det ligger snö kvar i kökslandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar