tisdag 26 april 2011

Vatten och påsk

I förra veckan kom den professionelle rörpularen och fixade läckan i invattnet. Jag hade nog trots allt kunnat göra det själv, men det var enkelt och tidsbesparande att få det gjort. Det läcker fortfarande lite, men jag tror det är på ett annat ställe. Ingen kris, det får vänta lite.

Helgen som gick, påskhelgen, var inte bara en arbetshelg! Vi fick besök av ätteläggarna, med en partner. Den andra var på rymmen i Holland... Mycket trevligt! Det skulle inte göra ont om det blev oftare, men vi vet ju hur det är; det är svårt att få ihop livet och tiden. Ett par riktigt trevliga dagar var det. Gubben fick hjälp att skyffla jord, när sonen tyckte att han ville göra nytta. Välsignade son!

Den andra varmvattenberedaren kom upp på sin plats i gamla huset, men är inte alls inkopplad ännu. Jag tänker prioritera mitt separerande innedass! Den odugliga moderna mulltoan är utslängd. Den fungerade inte bra och volymen i den var helt otillräcklig för att hantera vätska. Nu blir det hink och spade istället ;-). Nej, inte riktigt, men hink med komposterbar påse så att man slipper förvara humhum inne i huset och separerad vätska så att det problemet "försvinner". Dass-Isak skall göra en insats som jag tror kommer att göra vårt lantliv bekvämare. Bild på resultatet - inte innehållet dock! - kommer senare.

Helgens höjdare var en långpromenad till den närmaste badsjön - vi har inte varit där någon gång tidigare under våra snart 3 år på stället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar